DARAKTORINĖ GALERIJA:
ĮDOMYBĖ:
KAIP DARAKTORIAI BAUDĖ VAIKUS
Nors ir
retai, bet ir daraktoriams tekdavo vaikus bausti. Kokia bausmę
pasirinktumėte?
Disciplinai
palaikyti bausdavo taip: ant žirnių ar šatrų klūpėti; arklio pavalkus
užmaudavo ant pečių; į ranką įduodavo šluotą ir liepdavo iškeltą
laikyti.
Klupdydavo, pietų
neduodavo: liniuote mušdavo per delną.
Suduodavo susuktu rankšluosčiu.
Ausį nusukdavo. O paskatinti duodavo, dovanodavo saldainių,
popierio, plunksnų rašymui.
Vyžą kabindavo ant kaklo, prie kačergos pastatydavo ir ant kelių
paklupdydavo; turėjo ir kančiuką.
Bausdavo taip:
paguldydavo nusikaltėlį, vienas užguldavo ant galvos, kitas ant kojų, o
per vidurį kirsdavo nusikaltėliui šikšnomis, kurios buvo pritaisytos
ant medinio koto. Po bausmės liepdavo pabučiuoti ranką ir padėkoti.
Burbuliuku, susuktu iš
rankšluosčio, įpildavo „rūron".
Į kertę statydavo,
šluotą į
rankas paduodavo, neklaužadas su šniūru aplupdavo.
Pagrasindavo Dievo bausme; paklupdydavo
ant kelių.
Žabu per subinę
duodavo; klupdydavo
ir pajuokdavo, o kurie visai nesimokė, tai atleisdavo namo.
Parinko I. K.
(Atsakymai parinkti iš Anketų, parengtų Šiaulių „Aušros" muziejaus 1936
m.)






Vieno iš čia pavaizduotų daiktų daraktorinėje mokykloje nebuvo. Atspėkite, kurio?
Kodėl?